Atsauces
Nātrija benzoāts 11
Cīņa pret pārtikas piedevām
http://www.actiononadditives.com/Home/
Lielbritānijas nevalstiskā organizācija The Food Commission izveidojusi kampaņu "Action on Additives" ar mērķi aizliegt sešu mākslīgo krāsvielu lietošanu pārtikā un bērniem paredzētajos medikamentos, kā arī turpināt pētījumus par nātrija benzoāta (E 211) ietekmi uz veselību.
Divpadsmit E vielas, no kurām jāizvairās
http://www.mailonsunday.co.uk/health/article-342509/Your-print-guid...
Uz pētījumiem balstīts 12 vielu saraksts, no kurām vajadzētu izvairīties, kā arī šo vielu īsi apraksti.
Drošās un aizdomīgās pārtikas piedevas
http://www.the-natural-path.com/food-additives.html
Portāla autori uzskaitījuši pārtikas piedevas, kas ir drošas, un no kurām savukārt vajadzētu izvairīties.
E vielu aizliegums skolā uzlabo bērnu uzvedibu
http://www.independent.co.uk/news/education/education-news/food-add...
Kāda Lielbritānijas skola no bērnu ēdienkartes izslēgusi 27 mākslīgās krāsvielas un konservantus. Rezultāti pierādījuši, ka daudzi bērni kļuvuši mierīgāki, labāk guļ un vieglāk koncentrējas mācībām.
Krāsvielas pārtikā – mārketings vai risks?
http://www.tvnet.lv/zalazeme/green/article.php?id=80608
Raidījuma "Vides fakti" sižets par E vielām
Lilita Ozola "Pārtikas piedevas: Lekciju konspekts"
Lilita Ozola "Pārtikas piedevas: Lekciju konspekts"
Jelgava: Latvijas Lauksaimniecības Universitāte. 1998.g.
Grāmata, kurā konspektīvā veidā aplūkotas galvenās pārtikas piedevu grupas, to izmantošana un potenciālā ietekme uz veselību.
Pārtikas piedevas, no kurām iesaka izvairīties bērnu uzturā
http://www.netmums.com/food/Food_additives_to_avoid.576/
Interneta vietne vecākiem, kā pasargāt savu bērnu no neveselīgas pārtikas. Norādītas valstis, kur attiecīgās pārtikas piedevas ir aizliegtas, un pārtikas produkti, kuros viela biežāk sastopama.
Pārtikas piedevas, no kurām izvairīties
http://www.healthykitchen.co.nz/webapps/site/72855/110950/info/gall...
Subjektīvs, uz personīgo pieredzi balstīts pārtikas piedevu novērtējums, izceļot 5 E vielu grupas, kas tiek uzskatītas par bīstamām.
Pārtikas standartu aģentūra brīdina par pārtikas piedevu ietekmi uz bērnu uzvedību
http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/6979976.stm
Pārtikas standartu aģentūras speciālisti iesaka samazināt mākslīgo krāsvielu daudzumu bērnu uzturā, ja viņiem parādījušās hiperaktivitātes vai uzmanības deficīta sindroma pazīmes.
Uztura speciālista neieteiktās un drošās pārtikas piedevas
http://www.pacifichealthcenter.com/blog/67-food-additives/
Uztura speciālista iedalītās bīstamās un nevēlamās pārtikas piedevas, kā arī pēc viņa ieskatiem diezgan drošas vielas
Vides Vēstis: Bērniņa veselība nemājo burciņās
http://www.videsvestis.lv/content.asp?ID=109&what=60
Industrijas un moderno tehnoloģiju attīstība ieviesusi jūtamas korekcijas mūsu ikdienā. Cilvēki kļuvuši daudz aizņemtāki, tā «apzogot» ne tikai paši sevi, bet arī savus ģimenes locekļus. Taču šī pārliekā aizņemtība ir pavērusi milzīgi plašas iespējas tik vitāli svarīgai nozarei kā pārtikas rūpniecība.



